“Влітку цього року російська пропагандистська машина зарахувала студентів “Studium Europy Wschodniej” до лав диверсантів, мовляв, Польща планує використовувати нас задля відновлення сфер колоніального впливу”

Головна  >>  Західна система освіти очима українців  >>  “Влітку цього року російська пропагандистська машина зарахувала студентів “Studium Europy Wschodniej” до лав диверсантів, мовляв, Польща планує використовувати нас задля відновлення сфер колоніального впливу”

– Олеся Лесик, студентка Варшавського університету

Олеся Лесик

Olesja 1Варшавський університет (Польща)
(Uniwersytet Warszawski)

1. Де Ви навчаєтесь? (спеціальність, факультет)

Університет: Uniwersytet Warszawski; факультет: Сходознавства (Orientalistyczny); Студії: Східноєвропейські студії (Studium Europy Wschodniej); головна спеціалізація – Центральна Європа (Europa Środkowa), додаткова спеціалізація – Кавказ і Центральна Азія (Kaukaz і Azja Środkowa)

2. Чому саме цей навчальний заклад Ви обрали, які документи Вам були потрібні для цього? Чи було складно це зробити?

Я завжди мріяла навчатись за кордоном, але на той час моє бажання було не настільки сильним, щоб цілеспрямовано і наполегливо почати пошук омріяного іноземного ВУЗу. Зі вступом у Варшавський університет все відбулось дуже швидко. Побачивши інформаційний лист стипендіальної програми Studium Europy Wschodniej, я довго не задумувалась над тим, чи варто пробувати поступати, бо ще раніше знала про високий рівень викладання та рейтинг цього університету серед іноземних ВУЗів. Також стипендіальна програма Варшавського університету чудово підходила для продовження моїх наукових зацікавлень у сфері міжнародних відносин, які я почала вивчати в ЧНУ імені Ю. Федьковича. Саме Studium Europy Wschodniej є важливим осередком дослідження східноєвропейської проблематики, залучаючи до викладацького процесу  відомих професорів, колишніх політиків та дипломатів.
Необхідний перелік документів на вступ до магістратури включав в себе: CV, мотиваційний лист, заповнену анкету з особистими даними, копії закордонного паспорту та диплому про закінчення повної вищої освіти, сертифікат на знання польської мови і список наукових робіт.
Процес подачі документів загалом не був важким, адже далі для відбору стипендистів слідував складніший етап – написання тесту і співбесіда.

Olesja 23. Яку принципову різницю або подібність між українською і закордонною системою вищої освіти Ви відчули у перший місяць свого навчання?

Принциповою різницею між двома освітніми системами полягала у можливості реально обирати певну кількість предметів за своїми інтересами, тим самим формуючи власне русло наукових досліджень. Помітною була дієвість та ефективність  університетської електронної системи, завдяки якій кожен студент завжди вчасно інформується про перебіг і зміни в навчальному плані, має можливість контактувати з усіма викладачами та постійно залишається в курсі найактуальніших подій студентського життя ВНЗ.

4. Як зазвичай проходить Ваш навчальний день?

Мій звичайний навчальний день починається переважно в обідню пору і триває деколи, аж до самого вечора. Все залежить від кількості занять та тривалості перерв між ними. Бувають двохгодинні перерви, під час яких можна погуляти містом або ж сходити в бібліотеку. Загалом навчальний тиждень проходить дуже активно і весело, не беручи до уваги завантажений робочий графік, ми (студенти) намагаємось завжди знаходити час для заняття улюбленими справами.

Olesja 35. Ваш найулюбленіший предмет? (чому?)

Важко відповісти на це питання, коли більшість предметів на студіях мене дуже цікавлять. Але найулюбленіший серед улюблених предметів є все таки чеська мова. Завжди любила вивчати іноземні мови, тим більше якщо саме ця пов’язана з регіоном, який тут детально досліджую.
Не дивлячись на те, що вивчення будь-якої мови потребує багато часу, наполегливості і вироблення властивого їй акценту, нещодавно все ж вдалось випробувати свої мовні здібності і поспілкуватись з чехами в Празі. Після живого спілкування з носіями мови з’являється ще більший стимул її вчити.

6. Над яким проектом Ви зараз працюєте?

На другому році варшавських студіїв я максимально зосереджую свою увагу над написанням магістерської роботи, яка стане показовою роботою при закінченні навчання в Варшавському університеті. В цій роботі хочеться дослідити регіон Центральної Європи та Україну, і їх взаємовплив в сучасній міжнародній політиці.

7. Що Вас найбільше вразило в особливостях менталітету населення, країни Вашого навчання?

Для менталітету поляків характерним, на мою думку, є особливо бережне ставлення до історії та власних традицій. Цю рису польського населення я помічала не тільки під час навчального процесу, але повсюди у громадському житті. Ще однією особливістю поляків, усім відомою, є їхня релігійність, яку зараз доречніше відносини до людей середнього і старшого віку. В любій сфері поляки поважають професіоналізм, їм притаманний патріотизм і галантність.

Olesja 48. Які Ваші враження від міста, студентського містечка, ВУЗу? Як Ви облаштовували свій побут? Які преференції, бонуси у студентів Вашого навчального закладу?

Спочатку було дуже важко пристосуватись до нового середовища, але знайомство зі студентами-земляками значно полегшило цю справу. Разом було легше облаштовувати побут, пізнавати місто та вливатись в новий навчальний процес. Якщо говорити про Варшаву, то безумовно це дуже красиве і зручне для проживання місто. Студентське містечко розташоване в самому серці столиці, тому тут зручна транспортна комунікація. Також поряд знаходяться як історичний, так і фінансовий центри міста. Варшавський університет завжди перебуває в центрі багатьох цікавих подій, різних акцій, офіційних візитів тощо.
Не дивлячись на те, що я вже навчаюсь на другому році магістратури, щоразу дізнаюсь нові факти про власні студії. Так, наприклад, влітку цього року, російська пропагандистська машина зарахувала студентів «Studium Europy Wschodniej» до лав диверсантів, мовляв Польща планує використовувати нас задля відновлення сфер   колоніального впливу. А в силу географічних та історичних передумов таку роль в Східній Європі повинна виконувати насамперед Україна. Автор статті визнає, що випускники факультету сходознавства настільки професійно підготовлені, що після закінчення навчання (в статті слово навчання взяте в лапки) отримують престижні направлення на роботу в державні адміністрації, у дипломатичні відомства, державні та приватні компанії, передусім, енергетичної та банківської сфер і т.п., але не з благою метою, а нібито заради організації «п’ятих колон» на території своїх країн. Весь сенс існування і діяльності «Studium Europy Wschodniej» – «зміна режиму в Москві і розчленування Росії на декілька дрібних і політично недієздатних держав».
Після таких слів аж гордість переповнює від усвідомлення того, яку дивовижну силу нам приписують, що з нею ми здатні замахнутися на основи існування найбільшої держави світу. Та недарма ж кажуть, що у страху очі великі. (Посилання на статтю: http://ria.ru/cj_analytics/20140723/1017232308.html )

9. Як відпочивають студенти Вашого ВУЗу?

Відпочинок варшавських студентів не сильно відрізняється від українських. Однак в Польщі вибір місць, де можна весело і водночас корисно провести свій вільний час, є значно більший. Тут можна знайти відпочинок на любий смак: від проведення активного відпочинку на природі, відвідання мистецьких виставок та тематичних фестивалів до зустрічей з відомими особистостями політики та культури. Також досить популярним видом відпочинку під час канікул є подорожі по Європі.

10. Чи плануєте Ви повертатись в Україну? Що б Ви привнесли із закордонного ВУЗу, де Ви навчаєтесь, в українські ВНЗ?

Так, повернутись додому хочеться, бо переконана в тому, що немає кращого місця, ніж рідний дім. Але в найближчому майбутньому все залежатиме від можливості працевлаштуватись за спеціальністю. В будь-якому разі хочеться реалізувати отриманий досвід та знання саме в Україні.
Найперше, що потрібно привнести в українські ВНЗи – це рівноправність та справжню співпрацю у відносинах між викладачами і студентами. У свою чергу важливо створити прозору систему оцінюванню знань та робити більший акцент на практичній складовій навчальних дисциплін.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *