‘Гроші на навчання [в Оксфордському університеті – ред.] я збирала три роки. У мене декілька стипендій’,

Головна  >>  Західна система освіти очима українців  >>  ‘Гроші на навчання [в Оксфордському університеті – ред.] я збирала три роки. У мене декілька стипендій’,

– Ліза Ясько розповідає про навчання в одному з найкращих університетів світу

Ліза Ясько

1. Де саме Ви навчалися і в рамках якої програми/гранту?

University of Oxford, Blavatnik School of Government, Master of Public Policy. Гроші на навчання я збирала три роки. У мене декілька стипендій від програми Всесвітні Студії, SEED Grant, оксфордська стипендія від Blavatnik School of Government та приватна підтримка, яку я отримала через краудфандінг.

2. Що мотивувало Вас обрати саме цей навчальний заклад? Чи важким був аплікаційний процес?

Пропрацювавши декілька років в Україні, я зрозуміла, що нашому суспільству не вистачає розуміння світового досвіду та практик. Я хочу принести зміни в наше життя. Саме це спонукало мене отримати освіту топ університету світу. Я хотіла вивчати світові практики та зрозуміти, що та як потрібно змінювати в Україні. Чому саме ця програма? Тому що Оксфорд та школа державного управління Оксфорду має найвищі рейтинги. Окрім цього для мене було декілька переваг цієї програми. Серед таких переваг – практична орієнтованість програми, дуже цікаві модулі, які відповідають моїм інтересам, тривалість в один рік, великий клас зі 120 студентів із дуже широкою географічною репрезентацією з 80 країн.

14642042_10157642915985512_8829270561404666136_n

3. Яку принципову різницю/подібність між українською і закордонною системою вищої освіти Ви можете зазначити?

Принципова різниця – в ролі індивідуальної та групової роботи в процесі навчання. Напевно, це складає тут мінімум відсотків 80, а в Україні ця цифра – набагато менша. Роль лекції тут полягає в ознайомленні студента з темою. Детальне вивчення – вже відповідальність та вибір студента в самостійній роботі.

Ну, і звичайно велика роль у навчанні тут відводиться вмінню аналізувати інформацію, доводити аргументи в письмовій формі. Есе – це дуже важка робота, яку просто неможливо написати без аналізу джерел та вміння чітко бачити ‘за’ і ‘проти’ різних аргументів. Таких письмових робіт у кожному модулі у мене було мінімум три. В Україні есе – це досить рідка практика. Більше того, під есе у нас часто розуміють лише ‘твір на вільну тему’.

14724592_10157642915980512_8337648257193444393_n

4. Над яким проектом Ви працювали?

Моя програма практично орієнтована, і ми не пишемо  дисертацій. Однак замість цього ми робимо практичні public policy projects у різних інституціях протягом літа та пишемо фінальний policy paper recommendation. Я наразі працюю над arts policy recommendation for Department of Digital, Culture, Media and Sports.

18209176_10158663496135512_2589030608819624510_o

5. Що Вас найбільше вразило в особливостях менталітету населення країни Вашого навчання? 

Культура  раціонального індивідуалізму,  де мало місця почуттям та їх виражанню.

6. Які Ваші враження від міста? Як Ви облаштовували свій побут? Які преференції, бонуси у студентів Вашого вузу?

Оксфорд став моїм домом. І мені здається стосунки з цим містом у мене будуть довго. Побут я облаштувала дуже швидко. Живу в будинку Вікторіанської епохи, що належить моєму коледжу. Це місто дихає наукою та навчанням разом із бібліотеками, що працюють 24 години на добу. Це, безумовно, є перевагою.

14581482_10157721535635512_7308123024922753622_n

7. Назвіть, будь ласка, топ 5 книг, які, на Вашу думку, варто прочитати людині-професіоналу Вашого фаху?

Важко назвати окремі 5 книжок, адже це дуже мало. Вважаю, що професіоналу в політичному середовищі важливо орієнтуватись у різних практиках та підходах створення та імплементації публічних політик у світі. На мою думку, важливим є теоретичне знання політичній філософії та політичної теорії.  Важливість знання світової політичної теорії сьогодення я зрозуміла лише в Оксфорді. З цим в Україні є деякі проблеми. Я би радила обов’язково ознайомитись з теоріями раціонального вибору, теоріями Роулза, Дворкіна,  критично оцінювати аргументи науки. Про останнє окремо рекомендую публіцистичну роботу B.Goldacre ‘Bad Science’. Також дуже раджу книжки світового економіста, який наразі є професором в Blavatnik School of Government, Paul Caullier.

15241164_10157874378520512_7192009261214183385_n

8. Чи збираєтесь Ви повертатися в Україну? Що б Ви привнесли із закордонного вузу, де навчалися, в українські навчальні заклади?

Звичайно )) Україна – це країна можливостей, де можна гори перевертати.  В українські ВНЗ я б принесла зв’язок зі світовою думкою 21 сторіччя та спрямованість на пошук шляхів вирішення різних проблем у кожній сфері. Велика складова української освіти є у вивченні минулого. Це, безумовно, наша перевага, однак треба більше проводити лінки з сьогоденням. Але нічого, одного дня ми виправимо це 😊


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *